Uit evaluatie belevingsvlucht blijken hogere geluidniveaus dan vooraf berekend |
redactie, juli 2018 Tijdens de belevingsvlucht die is gehouden om de vliegroutes van Lelystad Airport zicht- en hoorbaar te maken is méér geluid waargenomen dan is berekend in de Milieueffectrapport van het vliegveld. Dat blijkt uit de officiële evaluatie van de belevingsvlucht, die vandaag is aangeboden aan de minister. actiegroepen Het vliegtuig maakte vorige maand een rondje door het luchtruim dat gebruikt zal worden als Lelystad Airport vluchten van Schiphol overneemt. De actiegroepen denken dat veel meer mensen last van vliegtuiglawaai zullen krijgen dan gedacht. Ook zullen die mensen meer overlast ervaren dan het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat beweert. Metingen
Nader onderzoek Vergeleken met het MER zijn de waargenomen geluidsniveaus ca. 3 dB (tot op sommige plaatsen 7dB) hoger. Dit zou ook kunnen betekenen, dat de in het MER bepaalde geluidscontouren in de praktijk groter zijn. Nader onderzoek hoe het verschil te verklaren is tussen de gemeten maximale geluidsniveaus en de berekende maximale geluidsniveaus in het MER vinden wij noodzakelijk. Bronnen: |
footer |