(advertentie)

 

Möllenkramer Training voor Acquisitievaardigheden

Möllenkramer Training is een onafhankelijk, kleinschalig bureau, gespecialiseerd in het trainen en aanscherpen van verkoopgerichte communicatievaardigheden. Via uitsluitend cursussen-op-maat draagt oprichter en trainer Bas Möllenkramer zijn eigen rijke praktijkervaring over. Zowel aan uw verkoopteams als aan andere medewerkers die in contact staan met uw klanten. Hij geeft advies en uitleg op een no-nonsense manier en met respect voor elke individuele cursist. Zijn opvatting: ‘wie zich bewust is van zijn vaardigheden kan die vaardigheden gecontroleerd inzetten voor commercieel succes’. En commercieel succes is waar u als opdrachtgever van Möllenkramer Training op kunt rekenen.

 

Laat uw verkoopteams beter presteren

Elk bedrijf dat leeft van ‘orders’ en ‘opdrachten’ heeft het liefst alleen ‘kanjers’ van verkopers. Als die al bestaan zijn ze helaas dungezaaid. ‘Verkoopteams beter laten presteren’ is dus het alternatief. Möllenkramer Training zorgt ervoor. Met trainingen, die zijn toegespitst op herkenbare en beïnvloedbare aspecten van het verkoopproces, zoals telefonische acquisitie, het verkoopgesprek, omgaan met tegenwerpingen, het prijsgepsrek, klachtenbehandeling en het schrijven van een onderscheidende offerte.

Ontdekken, oefenen, ervaren

In een Möllenkramer training draait het vooral om communicatieve vaardigheden. Iedereen bezit ze, maar sommigen zouden ze wat beter kunnen gebruiken. Bas Möllenkramer laat cursisten eerst ontdekken hoe zaken als ‘goed luisteren’, het ‘stellen van open vragen’ of het ‘nemen van initiatief op de juiste momenten’ het verschil kunnen maken tussen missen en scoren. Vervolgens laat hij hen dit zelf oefenen en ervaren in korte rollenspellen, waarbij hij waar nodig ‘souffleert’ en onmiddellijk bijstuurt. Die directe, op de individuele persoon gerichte aanpak stelde al talrijke verkopers in staat om hun effectiviteit en daarmee hun resultaten te verbeteren.

Trainingen op maat – de enige optie.

Het goed verkopen van oplossingen en diensten en het in alle geledingen van uw bedrijf ‘klantgericht’ en ‘resultaatgericht’ opereren zijn bijzonder complexe processen. Veel wordt bepaald door ‘zachte’ factoren. Luisteren, inleven, overtuigen. De communicatieve vaardigheden om daar goed mee om te gaan kan men niet ‘leren’ in een standaard cursus. Elke persoon is immers anders. Daarom verzorgt Möllenkramer uitsluitend trainingen-op-maat. Dat betekent dat er wordt gewerkt in kleine groepen. Dat de trainer vooraf kennis neemt van de samenstelling van het te trainen team, van de verschillen binnen dat team en uiteraard van de specifieke aspecten van hun verkoop- en ondersteunende taken. Alle voorbeelden in de training zijn ontleend aan de praktijk van uw bedrijf of de sector waarin het actief is.

“Bas Möllenkramer is een gedreven en enthousiaste trainer. Hij kan zich snel inleven in het werkveld van onze projectmedewerkers. Zij ervaren zijn aanpak als inspirerend en motiverend. En als bedrijf merken we daar de positieve effecten van.”

ing. Alphonse R. Hanlo
directeur, Cauberg-Huygen Raadgevende Ingenieurs B.V.

Wilt u uw verkopers in staat stellen hun prestaties te verbeteren?
Wilt u dat ook andere medewerkers die met de klant in contact staan optimaal zijn toegerust voor hun bijdrage aan het commerciële succes van uw onderneming?

Schakel dan Möllenkramer Training in.

Ereprijsstraat 35
3765 AD SOEST
Tel: 035-6032113
Mobile: 06 53480736

Email: bas@mollenkramer.nl
Web: www.mollenkramer.nl

home...